Naszą szkołę reprezentował zespół klas czwartych i trzecich z profilu medycznego w składzie: Natalia Iglińska kl.IVE, Antonina Pańczak kl.IIIC, Oktawia Brodecka kl. IIIB, Oskar Grobelny kl.IIIG, Patryk Kotula kl.IVC, Igor Wyrwas kl.IIIC. Zawodnicy i zawodniczki byli doskonale przygotowani do każdego meczu.
Emocje związane z rywalizacją towarzyszyły nam do ostatniego meczu - było warto ZOSTALIŚMY ZWYCIĘZCAMI wśród szkół z Wielkopolski.
W LBCH w roku szkolnym 2024/2025 udział brało 7 szkół ponadpodstawowych z województwa wielkopolskiego, które zgłosiły chęć uczestnictwa i zostały zakwalifikowane do projektu, m.in. z Poznania, Piły, Konina. Nasza szkoła była jedyną z powiatu gnieźnieńskiego.
Był to turniej, który miał charakter pojedynku pomiędzy reprezentacjami szkół składających się z maksymalnie sześciu osób, wytypowanych przez każdą szkołę.
W poszczególnych rundach LBCH uczestniczyły trzyosobowe drużyny uczniowskie, wybrane do konkretnej rundy z w. w. reprezentacji szkolnych. O składzie drużyny w danym pojedynku decydował opiekun drużyny, czyli p.prof. B.Jakubowska-Duszyńska i p.prof. K. Kuśmierczyk.
Pojedynek był przeprowadzany w formie teletransmisji poprzez sieć internetową i polegał na zadawaniu pytań przez komisję drużynom uczniowskim (3 osobowym) z poszczególnych szkół.
Liga składała się z 6 tematycznych rund rozgrywanych co miesiąc od listopada do kwietnia. Pytania w każdej z rund będą związane z konkretnym tematem, wskazanym wcześniej przez Komisję konkursową. Tematyka rund była następująca: BIOCHEMIA, GENETYKA MOLEKULARNA I MENDLOWSKA, CYTOLOGIA, WSTRZĄŚNIĘTE NIEMIESZANE( Reakcje w roztworach wodnych, stężenia roztworów, stopień i stała dysocjacji, iloczyn rozpuszczalności, pH, miareczkowanie, roztwory buforowe, stała równowagi i położenie stanu równowagi reakcji chemicznych, energetyka reakcji chemicznych, Prawo działania mas i Reguła Przekory), METABOLIZM, FIZJOLOGIA ROŚLIN I FIZJOLOGIA ZWIERZĄT, POPYT I PODAŻ(Reakcje utleniania i redukcji, właściwości chemiczne metali i niemetali, elektrochemia, ogniwa, szereg napięciowy metali, pasywacja, korozja, amfoteryczność.),POZIOM ORGANIZMALNY - BOTANIKA, ZOOLOGIA, MYKOLOGIA, MIKROBIOLOGIA, I POWYŻEJ - EKOLOGIA I EWOLUCJONIZM, CHEMICZNE PULP FICTION(Chemia wokół nas – ciekawostki oraz zagadki chemiczne)
Komisja przeprowadzająca rundę układała pytania w oparciu o podstawę programową dla szkół ponadpodstawowych w zakresie rozszerzonym oraz na poziomie wyższym, uwzględniającym fakty użyteczne na Olimpiadzie chemicznej i biologicznej. Już 26 maja będziemy brać udział w podsumowaniu projektu w Poznaniu.