Uczniowie klas trzecich w dobrze znanej sobie scenerii poznańskiej Muzy dyskutowali o roli kontekstów w rozumieniu dzieła literackiego. Tym razem przedmiotem analizy uczyniono "Chłopów" W. Reymonta.
Edukatorzy wprowadzili uczniów w tematykę dzieła, podkreślając ponadczasowość wielu wątków i uświadamiając widzów, że każdemu z nas bliżej do mieszkańców Lipiec niż do potomków Sopliców czy Skrzetuskich. W prelekcji podjęto temat tytanicznej pracy twórców ekranizacji filmowej, którym udało się zaanimować obrazy malarzy przełomu XIX i XX wieku i dopasować je do wybranych scen z powieści noblisty. Film wyreżyserowany przez DK Welchman i Hugh Weclhman okazał się źródłem zainteresowania wystawą prac Józefa Chełmońskiego w Muzeum Narodowym w Poznaniu.
Po raz kolejny Chrobrzacy przekonali się, że nic tak nie ożywia rozmowy o lekturze, jak cudza interpretacja i konteksty plastyczne.
Galeria