W debacie uczestniczyli uczniowie klas 2b oraz 2i2 jako strony toczącego się sporu. Propozycję, opowiadającą się za tezą, iż Polska jest bezpieczna wobec zagrożenia terrorystycznego, stanowili uczniowie klasy 2i2, opozycję, dostrzegającą brak bezpieczeństwa Polski, stanowili uczniowie klasy 2b.
Dyskusja była emocjonująca i żywa. Uczniowie klasy 2i2 starali się udowodnić, iż Polska nie jest celem ataków ponieważ nie należy do głównych państw walczących z terroryzmem, nasz kraj nie zamieszkuje liczna społeczność muzułmańska, której przedstawiciele są wielokrotnie organizatorami zamachów. Ponadto podkreślali, iż atak na Polskę nie wywołałby dużego rozgłosu międzynarodowego. Oponenci z klasy 2b argumentowali, iż Polska należy do cywilizacji zachodniej, jest wiec także celem ataków terrorystów, prowadzimy proamerykańską politykę zagraniczną a Stany Zjednoczone Ameryki Północnej są głównym państwem walczącym z terroryzmem. Ponadto zwracali uwagę, iż w przeszłości braliśmy udział w wojnach w Afganistanie i Iraku, co zmniejsza nasze bezpieczeństwo.
Dyskusji przysłuchiwali się głównie uczniowie klas pierwszych, dla których było to pierwsze spotkanie z tą aktywizująca metodą nauczania. W pierwszym głosowaniu przeważali zwolennicy tezy, iż Polska jest bezpieczna wobec zagrożenia terrorystycznego , po debacie więcej zwolenników mieli uczniowie argumentujący za brakiem bezpieczeństwa wobec aktów terroru. Debata po raz kolejny pokazała, że uczniowie naszej szkoły potrafią się kulturalnie ścierać na argumenty, kształtując swoje umiejętności interpersonalne.
Ewa Mundt, Marcin Ostaszewski