Debata oksfordzka

2018-02-02 00:00:00

1 lutego br. odbyła się w auli kolejna z cyklu szkolnych debat oksfordzkich. Tym razem dyskutowano o bezpieczeństwie Polski w obliczu zagrożenia terrorystycznego.

W debacie uczestniczyli uczniowie klas 2b oraz 2i2 jako strony toczącego się sporu. Propozycję, opowiadającą się za tezą, iż Polska jest bezpieczna wobec zagrożenia terrorystycznego, stanowili uczniowie klasy 2i2, opozycję, dostrzegającą brak bezpieczeństwa Polski, stanowili uczniowie klasy 2b.

Dyskusja byÅ‚a emocjonujÄ…ca i żywa. Uczniowie klasy 2i2 starali siÄ™ udowodnić, iż Polska nie jest celem ataków ponieważ nie należy do gÅ‚ównych paÅ„stw walczÄ…cych z terroryzmem, nasz kraj nie zamieszkuje liczna spoÅ‚eczność muzuÅ‚maÅ„ska, której przedstawiciele sÄ… wielokrotnie organizatorami zamachów. Ponadto podkreÅ›lali, iż atak na PolskÄ™ nie wywoÅ‚aÅ‚by dużego rozgÅ‚osu miÄ™dzynarodowego. Oponenci z klasy 2b argumentowali, iż Polska należy do cywilizacji zachodniej, jest wiec także celem ataków terrorystów, prowadzimy proamerykaÅ„skÄ… politykÄ™ zagranicznÄ… a Stany Zjednoczone Ameryki PóÅ‚nocnej sÄ… gÅ‚ównym paÅ„stwem walczÄ…cym z terroryzmem. Ponadto zwracali uwagÄ™, iż w przeszÅ‚oÅ›ci braliÅ›my udziaÅ‚ w wojnach w Afganistanie i Iraku, co zmniejsza nasze bezpieczeÅ„stwo.

Dyskusji przysÅ‚uchiwali siÄ™ gÅ‚ównie uczniowie klas pierwszych, dla których byÅ‚o to pierwsze spotkanie z tÄ… aktywizujÄ…ca metodÄ… nauczania. W pierwszym gÅ‚osowaniu przeważali zwolennicy tezy, iż Polska jest bezpieczna wobec zagrożenia terrorystycznego , po debacie wiÄ™cej zwolenników mieli uczniowie argumentujÄ…cy za brakiem bezpieczeÅ„stwa wobec aktów terroru. Debata po raz kolejny pokazaÅ‚a, że uczniowie naszej szkoÅ‚y potrafiÄ… siÄ™ kulturalnie Å›cierać na argumenty, ksztaÅ‚tujÄ…c swoje umiejÄ™tnoÅ›ci interpersonalne. 

 

Ewa Mundt, Marcin Ostaszewski

 





treœæ zosta³a wydrukowana ze strony
http://www.1lo.gniezno.pl/wiadomosc,debata-oksfordzka.html