13 marca br. uczennice i uczniowie naszej szkoły mieli możliwość wzięcia udziału w debacie oksfordzkiej pt. "Sztuczna inteligencja - szanse i zagrożenia".
W roli uczestników dyskusji wystąpili uczniowie klasy 3f: Mateusz Chłopicki, Adam Frankowski, Magdalena Dziel, Patryk Król oraz Oliwier Bryzik. Opowiadali się oni za tezą, że sztuczna inteligencja jest zagrożeniem. Ich adwersarzami byli uczniowie: Piotr Gabryszak, Filip Zieliński, Kacper Sałaciński z klasy 2b oraz Kacper Suchorski i Konstantin Sytnik z kl. 2a, wskazujący szanse związane z AI .
W toku interesującej dyskusji przywoływano różnorodne argumenty . Wskazywano na korzyści płynące z AI dla edukacji, nauki oraz gospodarki- zwłaszcza bankowości i biznesu, na liczne ułatwienia w zakresie wielu działań. Jako zagrożenia wskazywano, iż AI ma wpływ na utratę kreatywności, sygnalizowano błędy popełniane przez AI oraz trudności dla rynku pracy. Wywiązała się także ciekawa dyskusja, w trakcie której uczniowie mieli możliwość zadawania pytań.
Przed i po debacie odbyło się głosowanie. Około 60 % uczniów widziało szanse sztucznej inteligencji a 40 % jej zagrożenia.
Debata ma za zadanie uczyć trudnej sztuki przemawiania, znajdowania argumentów oraz kontrargumentów oraz prowadzenia konstruktywnej dyskusji. Wszystkie te zadania zostały zrealizowane, co pozwoliło poszerzyć wiedzę i umiejętności Chrobrzaków