13 marca br. uczennice i uczniowie naszej szkoły mieli możliwość wzięcia udziału w debacie oksfordzkiej pt. "Sztuczna inteligencja - szanse i zagrożenia".
W roli uczestników dyskusji wystÄ…pili uczniowie klasy 3f: Mateusz ChÅ‚opicki, Adam Frankowski, Magdalena Dziel, Patryk Król oraz Oliwier Bryzik. Opowiadali siÄ™ oni za tezÄ…, że sztuczna inteligencja jest zagrożeniem. Ich adwersarzami byli uczniowie: Piotr Gabryszak, Filip ZieliÅ„ski, Kacper SaÅ‚aciÅ„ski z klasy 2b oraz Kacper Suchorski i Konstantin Sytnik z kl. 2a, wskazujÄ…cy szanse zwiÄ…zane z AI .
W toku interesujÄ…cej dyskusji przywoÅ‚ywano różnorodne argumenty . Wskazywano na korzyÅ›ci pÅ‚ynÄ…ce z AI dla edukacji, nauki oraz gospodarki- zwÅ‚aszcza bankowoÅ›ci i biznesu, na liczne uÅ‚atwienia w zakresie wielu dziaÅ‚aÅ„. Jako zagrożenia wskazywano, iż AI ma wpÅ‚yw na utratÄ™ kreatywnoÅ›ci, sygnalizowano błędy popeÅ‚niane przez AI oraz trudnoÅ›ci dla rynku pracy. WywiÄ…zaÅ‚a siÄ™ także ciekawa dyskusja, w trakcie której uczniowie mieli możliwość zadawania pytaÅ„.
Przed i po debacie odbyÅ‚o siÄ™ gÅ‚osowanie. OkoÅ‚o 60 % uczniów widziaÅ‚o szanse sztucznej inteligencji a 40 % jej zagrożenia.
Debata ma za zadanie uczyć trudnej sztuki przemawiania, znajdowania argumentów oraz kontrargumentów oraz prowadzenia konstruktywnej dyskusji. Wszystkie te zadania zostaÅ‚y zrealizowane, co pozwoliÅ‚o poszerzyć wiedzÄ™ i umiejÄ™tnoÅ›ci Chrobrzaków