Debata oksfordzka o sztucznej inteligencji

2025-03-13 00:00:00

Jednym z interesujących zagadnień dzisiejszych czasów jest wykorzystanie sztucznej inteligencji. Temu tematowi poświęcona została debata oksfordzka.

 
 
 
13 marca br. uczennice i uczniowie naszej szkoÅ‚y mieli możliwość wziÄ™cia udziaÅ‚u w debacie oksfordzkiej pt. "Sztuczna inteligencja - szanse i zagrożenia". 
W roli uczestników dyskusji wystÄ…pili uczniowie klasy 3f: Mateusz ChÅ‚opicki, Adam Frankowski, Magdalena Dziel, Patryk Król oraz Oliwier Bryzik. Opowiadali siÄ™ oni za tezÄ…, że sztuczna inteligencja jest zagrożeniem. Ich adwersarzami byli uczniowie: Piotr Gabryszak, Filip ZieliÅ„ski, Kacper SaÅ‚aciÅ„ski z klasy 2b oraz Kacper Suchorski i Konstantin Sytnik z kl. 2a, wskazujÄ…cy szanse zwiÄ…zane z AI . 
W toku interesujÄ…cej dyskusji przywoÅ‚ywano różnorodne argumenty . Wskazywano na korzyÅ›ci pÅ‚ynÄ…ce z AI dla edukacji, nauki oraz gospodarki- zwÅ‚aszcza bankowoÅ›ci i biznesu, na liczne  uÅ‚atwienia  w zakresie wielu dziaÅ‚aÅ„. Jako zagrożenia wskazywano, iż AI ma  wpÅ‚yw na utratÄ™ kreatywnoÅ›ci, sygnalizowano błędy popeÅ‚niane przez AI oraz trudnoÅ›ci dla rynku pracy. WywiÄ…zaÅ‚a siÄ™ także ciekawa dyskusja, w trakcie której uczniowie mieli możliwość zadawania pytaÅ„. 
Przed i po debacie odbyÅ‚o siÄ™ gÅ‚osowanie. OkoÅ‚o 60 % uczniów widziaÅ‚o szanse  sztucznej inteligencji a 40 % jej  zagrożenia. 
Debata ma za zadanie uczyć trudnej sztuki przemawiania, znajdowania argumentów oraz kontrargumentów oraz prowadzenia konstruktywnej dyskusji. Wszystkie te zadania zostaÅ‚y zrealizowane, co pozwoliÅ‚o poszerzyć wiedzÄ™ i umiejÄ™tnoÅ›ci Chrobrzaków
 

 





treœæ zosta³a wydrukowana ze strony
http://www.1lo.gniezno.pl/wiadomosc,debata-oksfordzka-o-sztucznej-inteligencji.html