10 marca br. aula szkolna po raz kolejny stała się miejscem żywej dyskusji na temat jednego z istotnych problemów moralnych współczesności jakim jest kara śmierci. We wzbudzającej emocje dyskusji uczestniczyli uczniowie klas humanistyczno – lingwistycznych: klasy 1i1- przeciwnicy wprowadzenia kary śmierci oraz klasy 1i2 – zwolennicy kary śmierci. W toku debaty pojawiły się ciekawe argumenty odwołujące się do fundamentalnego prawa do życia, możliwości pomyłek sądowych czy nieskuteczności funkcji odstraszającej kary śmierci. Zwolennicy kary śmierci skutecznie polemizowali z przeciwnikami odwołując się do bezwzględnej eliminacji brutalnych morderców, elementarnego poczucia sprawiedliwości społecznej oraz przyzwolenia społecznego na stosowanie takiej kary. Cieszy fakt, iż dyskusja przebiegała w bardzo kulturalnej atmosferze a uczniowie wykorzystywali nie tylko posiadaną wiedze ale stosowali także zabiegi retoryczne i erystyczne pozwalające osiągnąć pożądany efekt. Debata pokazała ,iż tego typu forma aktywności rozwija horyzonty umysłowe uczniów, pozwalając spojrzeć na dany problem z różnych perspektyw, co jest szczególnie cenne w społeczeństwie demokratycznym.
Ewa Mundt, Marcin Ostaszewski