Debata oksfordzka „Kara śmierci – za i przeciw”

2017-03-15 00:00:00

Uczniowie naszej szkoły po raz kolejny wzięli udział szkolnej debacie oksfordzkiej. Tym razem debatowano na temat kary śmierci. Debata jak zwykle wzbudziła duże zainteresowanie uczniów, którzy aktywnie dyskutowali nad tym ważnym problemem moralnym współczesnego społeczeństwa.

10 marca br. aula szkolna po raz kolejny stała się miejscem żywej dyskusji na temat jednego z istotnych problemów moralnych współczesności jakim jest kara śmierci. We wzbudzającej emocje dyskusji uczestniczyli uczniowie klas humanistyczno – lingwistycznych: klasy 1i1- przeciwnicy wprowadzenia kary śmierci oraz klasy 1i2 – zwolennicy kary śmierci. W toku debaty pojawiły się ciekawe argumenty odwołujące się do fundamentalnego prawa do życia, możliwości pomyłek sądowych czy nieskuteczności funkcji odstraszającej kary śmierci. Zwolennicy kary śmierci skutecznie polemizowali z przeciwnikami odwołując się do bezwzględnej eliminacji brutalnych morderców, elementarnego poczucia sprawiedliwości społecznej oraz przyzwolenia społecznego na stosowanie takiej kary. Cieszy fakt, iż dyskusja przebiegała w bardzo kulturalnej atmosferze a uczniowie wykorzystywali nie tylko posiadaną wiedze ale stosowali także zabiegi retoryczne i erystyczne pozwalające osiągnąć pożądany efekt. Debata pokazała ,iż tego typu forma aktywności rozwija horyzonty umysłowe uczniów, pozwalając spojrzeć na dany problem z różnych perspektyw, co jest szczególnie cenne w społeczeństwie demokratycznym.

Ewa Mundt, Marcin Ostaszewski

 





tre zostaa wydrukowana ze strony
http://www.1lo.gniezno.pl/wiadomosc,debata-oksfordzka-kara-smierci-za-i-przeciw.html