Tematem przewodnim tej edycji są globalne zagrożenia.
Zespół w składzie: Kacper Filipiak oraz Tymoteusz Braciszewski stworzyli aplikację "Kropelka". Poniżej krótki opis:
"Aplikacja Kropelka powstała aby zwiększyć świadomość ekologiczną społeczeństwa i pomóc użytkownikom w prowadzeniu ekologicznego stylu życia w dobie ciążącego nad nami widma kryzysu klimatycznego. Większość ludzi nie zdaje sobie sprawy z tego jaki wpływ na środowisko wywiera produkcja wielu składników naszej diety. Dla przykładu, według danych PETA 55% wody zużywanej rocznie w Stanach Zjednoczonych jest zużywana na utrzymywanie zwierząt rzeźnych. Organizacja ta oszacowała, że aby wyprodukować jeden kilogram wołowiny zużywa się ponad 9000 litrów wody, jest to tzw. ślad wodny. W czasie produkcji kilograma wołowiny zostaje również uwolnione tyle dwutlenku węgla co podczas przejechania samochodem 67 kilometrów. Średnio rocznie wyprodukowane zostaje 12 milionów ton wołowiny, w procesie tym uwalniają się do atmosfery 324 miliony ton CO2, czyli tyle, ile samochód uwolniłby podczas przejechania drogi z Ziemi do Słońca. 5300 razy. "Celem aplikacji jest wyświetlanie informacji na temat danego produktu min. na podstawie kodu kreskowego
Zespół w składzie: Kacper Grobelny, Damian Sawko, Piotr Śliperski stworzyli grę o tematyce ekologicznej, poniżej krótki opis oraz link do pobrania.
Opis:
Ekoprzygoda to gra ekologiczna skierowana do najmłodszych odbiorców, która bawiąc, uczy jak dbać o środowisko. Dzięki grze dziecko m.in. nauczy się jak poprawnie sortować śmieci, dowie się jak ważne jest sprzątanie lasów oraz wyłączanie światła, kiedy go nie używamy.
Link do playStore:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.OnionMobile.Ekoprzygoda
Niezależnie od dalszych wyników konkursu, już dziś możemy serdecznie pogratulować obu zespołom wykonania zamierzonego celu, wdrożenia w pełni funkcjonalniej aplikacji o ważnej tematyce dla naszej planety.
Brawo i trzymamy kciuki!
Mateusz Nowakowski
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |