Razem bierzemy udział w projekcie pt. „Where legends merge with the history"- Project based on History, English language and Computer graphics.” Podczas spotkania na platformie Zoom uczniowie opowiedzieli krótko o sobie i swoich zainteresowaniach związanymi z projektem, dlaczego zdecydowali się wziąć w nim udział oraz co sprawiło im największą trudność podczas pracy
W trakcie trwania projektu uczniowie współpracujących szkół opisywali / opowiadali o legendach i historiach, które nie są w pełni udokumentowane, nie ma wiarygodnych relacji historycznych, zdjęć itp. związanymi z własnym miejscem zamieszkania (np. Lech, Czech i Rus, Piastowie).
Podczas spotkań online, za pośrednictwem czatu oraz platform internetowych, uczniowie poznali różne kultury, kraje i ich legendy(bez pokazywania grafik, obrazków, zdjęć).
Na podstawie rozmów podczas spotkań internetowych zostały wykonane szkice, rysunki i grafiki koncepcyjne.
Celem tego projektu jest: pobudzenie wyobraźni, pogłębienie wglądu w historię i legendy innych krajów, wykorzystanie narzędzi komputerowych do komunikacji online, tworzenie grafiki 2D, rozwijanie kompetencji językowych, bitmapowych, wektorowych i modelowych. 3D.
Skierowany do wszystkich zainteresowanych grafiką komputerową, historią oraz językiem angielskim.
Na kolejnym spotkaniu uczniowie będą mieć okazje do wypowiedzenia się na temat własnych prac i opowiedzą jakich technik/programów użyli.
Nagrania uczniów opowiadających o swoich legendach można obejrzeć poniżej
https://www.youtube.com/watch?v=g95dqZjP5xI
https://www.youtube.com/watch?v=D41VP_GSnYs
https://www.youtube.com/watch?v=gzQJZUX_K-o
https://www.youtube.com/watch?v=oPeYyHav3Ac
https://www.youtube.com/watch?v=qrty87Rh3lc
https://www.youtube.com/watch?v=UNa5Am1yztY
https://www.youtube.com/watch?v=hrhyzYpwM5c
https://www.youtube.com/watch?v=hrhyzYpwM5c
https://www.youtube.com/watch?v=DIb1UZFSxwo
https://www.youtube.com/watch?v=ne30EXMFXlU
https://www.youtube.com/watch?v=bK8q4cYAGBk
https://www.youtube.com/watch?v=wFDe7nK0dNE
Spotkanie poprowadzili pan Mateusz Nowakowski i pan Marcin Rusiecki