Tegoroczną edycję zatytułowano: Labirynty komunikacji. Język. Kultura. Literatura. Chrobrzacy wraz z opiekunami wysłuchali następujących wykładów:
● "Dezinformacja jako narzędzie nowej inżynierii społecznej" dr Klaudii Rosińskiej, badaczki i ekspertki w dziedzinie fake newsów, która wnikliwie analizowała przyczyny i skutki tego niebezpiecznego zjawiska.
● „Szokujące tytuły, prowokujące okładki, nieprawdziwe treści. Książki o przeszłości Katalonii w służbie politycznej indoktrynacji” prof. UAM Filipa Kubiaczyka, o manipulacji historią Katalonii i roli, jaką w tym procesie pełnią kontrowersyjne, czasem szokujące, bo niezgodne z faktami historycznymi tytuły nadawane niektórym książkom ukazującym się w Katalonii.
Wykładów wysłuchaliśmy z zaciekawieniem. Znalazły one swoją puentę na lekcjach języka polskiego i lekcjach wychowawczych. II Liberaria Gnieźnieńskie miały otwarty charakter, a ich celem jest edukacja i inspirowanie młodzieży szkół ponadpodstawowych poprzez wykłady z zakresu ogólnie pojętej humanistyki, jako że obejmują obszary literatury, historii, komunikacji językowej, społecznej i międzykulturowej. Uczestnictwo w Liberariach dało, pierwszoklasistom i uczniom klas maturalnych, nie tylko możliwość zaznajomienia z formą akademickiego wykładu, ale także włączenia się do dyskusji i baczniejszego przyjrzenia się życiu uczelni wyższej.
Mamy nadzieję, że nasi uczniowie poczuli przedsmak tego, co ich czeka po ukończeniu szkoły średniej.