Szkolne czytanie "Kordiana"- próbą refleksji nad dziedzictwem romantyzmu.

2025-02-26 00:00:00

25 lutego br. nauczyciele-bibliotekarze wraz z polonistką p. Agatą Klinger i klasą 2f spotkali się w czytelni, aby wspólnie poczytać lekturę 13. Edycji Narodowego Czytania 2024 roku. Gościem spotkania była również klasa 2d wraz z polonistką p. Natalią Kuźmińską.

 
 
Lektura "Kordiana" Juliusza SÅ‚owackiego to jedno z wyzwaÅ„, które stawia przed uczniami  literatura romantyczna. Dramat ten nie tylko wprowadza mÅ‚odych czytelników w Å›wiat peÅ‚en pasji, wewnÄ™trznych konfliktów i głębokich dylematów moralnych, ale także pozwala zrozumieć specyfikÄ™ epoki, która uksztaÅ‚towaÅ‚a polskÄ… tożsamość narodowÄ….
 
W centrum utworu znajduje siÄ™ mÅ‚ody bohater – Kordian, który w obliczu narodowych tragedii i osobistych rozterek próbuje odnaleźć sens istnienia oraz swoje miejsce w Å›wiecie. Jego wewnÄ™trzna walka, peÅ‚na buntowniczych impulsów i romantycznych uniesieÅ„, stanowi doskonaÅ‚y punkt wyjÅ›cia do dyskusji o roli jednostki w historii i kulturze. Uczniowie, analizujÄ…c przemianÄ™ bohatera, majÄ… okazjÄ™ zastanowić siÄ™ nad kondycjÄ… czÅ‚owieka w czasach kryzysu, a także nad znaczeniem poÅ›wiÄ™cenia dla dobra wspólnoty.
 




treœæ zosta³a wydrukowana ze strony
http://www.1lo.gniezno.pl/wiadomosc,szkolne-czytanie-kordiana-proba-refleksji-nad-dziedzictwem.html