Sukces Chrobrzaków w skali międzynarodowej!

2022-05-05 00:00:00

4 maja w Brukseli odbyło się coroczne spotkanie platformy #EUHealth, która zajmuje się projektami związanymi z profilaktyką raka i zdrowia psychicznego #EUHPP. W konkursie na najlepszy projekt zmagały się miasta, organizacje pozarządowe, organizacje edukacyjne oraz organizacje społeczeństwa obywatelskiego z całej Europy.

W zakresie profilaktyki nowotworów, w kategorii instytucje edukacyjne, drugie miejsce zajęła nasza szkoła za projekt „Mam haka na raka” realizowany przez uczniów pod kierunkiem biologa pani Beaty Jakubowskiej - Duszyńskiej. Projekt ten ma za zadanie kształtować i wdrażać dzieci i młodzież przestrzegania zdrowego stylu życia. W nagrodę Szkoła otrzymała 20 tys. .

 

Od 15 lat uczniowie naszej szkoły organizują akcję „Mam haka na raka” (,,Cancer conquered”), której celem jest zaangażowanie młodych ludzi w stworzenie kampanii społecznej, promującej profilaktykę nowotworową. Głównym zadaniem postawionym przed uczniami jest propagowanie aktywności prozdrowotnych wśród najbliższych, promocja zdrowego stylu życia, a przede wszystkim promocja profilaktyki nowotworów wśród dzieci i młodzieży z powiatu gnieźnieńskiego. Projekt jest skierowany do różnych grup wiekowych, o różnym statusie społecznym, począwszy od przedszkoli, poprzez szkoły podstawowe, ponadpodstawowe, aż do najstarszych mieszkańców naszego miasta.

 

Uczniowie I LO realizują go w przedszkolach, pokazując dzieciom, jak ważny jest sport i higiena osobista, docierając do nich w przystępny i ciekawy dla nich sposób. Przeprowadzają lekcje w szkołach podstawowych, gdzie omawiają piramidę zdrowego żywienia, rozwiązują quizy na temat zdrowia i ćwiczą, chcąc pokazać, jak ważną rolę w profilaktyce nowotworowej odgrywa sport. Łączą teorię z praktyką, co jest atutem projektu, bo bezpośrednio wpływa na uczestników.

 

Przeprowadzają zajęcia również w szkołach ponadpodstawowych, gdzie edukują uczniów, mówiąc o czynnikach zwiększających ryzyko rozwoju nowotworów, a także wskazują na potrzebę samobadania, przełamując tematy tabu. Przygotowują animacje, prezentacje i logo akcji, aby urozmaicić projekt, co pozwala w lepszy sposób dotrzeć do uczniów.

 

Punktem kulminacyjnym projektu jest happening na Rynku, dzięki któremu docierają do szerokiej społeczności. Rozdają ulotki, przeprowadzają ankiety, rozpowszechniając wiedzę dotyczącą profilaktyki nowotworowej, ze szczególnym uwzględnieniem wagi problemu, zwiększającego świadomość przechodniów.

 

Prowadzona na poziomie lokalnym kampania społeczna, ciesząca się dużym zainteresowaniem mieszkańców i zaangażowaniem uczniów, którzy ucząc się – uczą innych, może realnie przyczynić się do zmiany statystyk zapadalności i umieralności na choroby nowotworowe w powiecie gnieźnieńskim, wskazując na kluczową rolę wczesnej diagnostyki nowotworów, co zwiększa możliwość wyleczenia i pełnego wyzdrowienia.

 

ZAPIS Z OGŁOSZENIA WYNIKÓW KONKURSU:

https://www.eu-hpp-annual-meeting.eu/Paris1/AVEX/2022-05-04_6/ 

NASZ PROJEKT POJAWIA SIĘ W NAGRANIU W GODZ. 9.10 - 10.30

 





tre zostaa wydrukowana ze strony
http://www.1lo.gniezno.pl/wiadomosc,sukces-chrobrzakow-w-skali-miedzynarodowej.html