Komisja szkolna dokonaÅ‚a oceny prac: Republika książek (w pracy należaÅ‚o dokonać analizy wpÅ‚ywu, jakie książki wywierajÄ… na bohaterów literackich lub samych pisarzy, skÅ‚adajÄ…cych relacje z lektury konkretnych dzieÅ‚; fenomen „książek zbójeckich”, książek przeÅ‚omowych dla biografii intelektualnych i duchowych; książek „zÅ‚ych” i „dobrych”; lektury jednokrotnej i wielokrotnej; uwiedzenia lekturÄ…; transgresji pod wpÅ‚ywem lektury) oraz Mickiewicz wspóÅ‚czesny. Miejsce romantyka w twórczoÅ›ci poetów XX i XXI wieku (w pracy należaÅ‚o wskazać nawiÄ…zania bezpoÅ›rednie do twórczoÅ›ci Mickiewicza w wierszach poetów wspóÅ‚czesnych; tematy, wÄ…tki, motywy oraz przeanalizować, w jaki sposób (i czy) dziÄ™ki tym nawiÄ…zaniom widzenie poety romantycznego zmienia swój dziewiÄ™tnastowieczny charakter? W jaki sposób wyglÄ…dajÄ… liryczne kontynuacje myÅ›li i poetyki Mickiewicza w poezji XX i XXI wieku?)
Czekamy na kwalifikację prac do etapu okręgowego (II stopnia) w Poznaniu.
ZespóÅ‚ polonistyczny