Debaty oksfordzkie



 

To aktywizująca formy nauczania, w której uczniowie mają możliwość przekazania słuchaczom różnych poglądów. Dyskusja toczy się wokół, kontrowersyjnej zazwyczaj, tezy debaty. Poruszane są takie problemy jak np. eutanazja, aborcja, dostęp do miękkich narkotyków, uczestnictwo Polaków w wojskowych misjach zagranicznych. itp. Udział w debacie jest zarazem szkołą logicznego myślenia i refleksu. Forma ta uczy samodzielnej analizy tematu, doboru właściwych argumentów i kształtowania własnej opinii. Uczniowie mają możliwość publicznej prezentacji poglądów, przez co ćwiczą umiejętność wystąpień przed większym audytorium. Jest to dobry sposób prowadzenia kulturalnej dyskusji. Tematyka jest zawsze ciekawa, budzi duże emocje wśród zgromadzonych w auli uczniów, którzy na początku i na końcu debaty oddają głos za lub przeciw tezie debaty. Dla osiągnięcia sukcesu ważna jest umiejętność przekonania do swoich racji zgromadzonej publiczności.
 
 






treść została wydrukowana ze strony
http://www.1lo.gniezno.pl/strona,.html